Berta Piñán gana’l 38 Premiu Xosefa Xovellanos de novela n’asturianu

Berta Piñán ha ganado el Premio Xosefa Xovellanos de novela en asturiano, que concede la Consejería de Educación y Cultura y está dotado con 3.000 euros, con su obra Como la muda al sol d’una llagartesa. Es la segunda ocasión que este galardón recae en una mujer.

El jurado, reunido hoy bajo la presidencia del director general de Planificación Lingüística y Normalización, Fernando Padilla, ha estado integrado por los escritores Julio Arbesú Rodríguez, ganador de la edición anterior; Laura Marcos y Miguel Rojo, y  por la asesora técnica del Servicio de Planificación Lingüística y Normalización, Juncal García Velasco. Entre las ocho obras finalistas, acordó por mayoría conceder el galardón, en su 38º edición, a la novela presentada bajo el seudónimo de Frida, por “la complejidad narrativa de una historia bien trabada, con numerosos personajes y  que mantiene el interés a lo largo de la lectura. La novela, partiendo de un hecho criminal, recorre distintos aspectos de la sociedad asturiana de hoy en día, en especial del mundo rural”.

A este galardón podían presentarse obras de tema, género y estructura libres, escritas en lengua asturiana con una extensión mínima de setenta y cinco páginas, siempre que fuesen inéditas y no premiadas en otros concursos.

Berta Piñán (Cañu, 1963) destaca como una de las voces más sólidas del surdimientu literario asturiano. Profesora de Lengua y Literatura y académica de la lengua asturiana, comenzó cultivando la poesía con títulos como Al abellu les besties (1986), Vida privada (1991), Temporada de pesca (1998), Un mes (2002) y La mancadura (2010), publicada en edición bilingüe asturiano-castellano. Muestra de su narrativa corta son La tierra entero (1995) y La maleta al agua (2005).

Ganadora de la primera edición del Premio María Josefa Canellada con la obra Arroz, agua y maíz (2009), el público infantil y juvenil ha sido el destinatario de títulos suyos como Lula, Lulina (1996), El branu de Mirtya (2005), Tres sieglos construyendo la igualdá (2005), Les coses que-y presten a Fran (2008), L’estranxeru (2009) y La mio hermana ye una mofeta (2011).

Acaba de ganar por segunda vez el Premio María Josefa Canellada de literatura infantil y juvenil por la obra Vida nel campu.

Artículos rellacionaos

Xixón, finalista de los Premios Travelguau como meyor destín dogfriendly

Xixón foi seleicionáu pola campaña ‘Xixón, yes mi can’ y pola so ufierta bayurosa ...

Xixón sigue sumando turistes

Xixón rexistra un 1,8% más de viaxeros y un 2,8% más de pernoctaciones nel ...

Temporada de teatru accesible pa persones con discapacidá sensorial y mayores nel Teatru Xovellanos.

El Teatru Xovellanos va ufiertar cuatro produiciones adautaes pa persones con discapacidá sensorial y ...

Domingu’l Gordu en Rozaes (Villaviciosa)

El domingu 11 de febreru celebróse na parroquia de Rozaes (Villaviciosa) el Domingu’l Gordu, ...

Formientu, un espaciu nuevu pa conocer la lliteratura asturiana na rede

La revista lliteraria Formientu, que sal en papel dende l’añu 2006 y ta codirixida ...